Renault continuă să se dezvolte: ce se întâmplă cu vehiculele electrice
Vânzările anuale europene de vehicule electrice și hibride ale Renault vor atinge 40%.
Vehiculele complet electrice și hibride în 2022 aproape s-au dublat ca procent din vânzările europene ale mărcii Renault în ultimii doi ani, a declarat Fabrice Cambolive, directorul de operațiuni al mărcii.
„În Europa, vom fi la 40% anul acesta”, a declarat Cambolive reporterilor în timpul unui eveniment dinaintea Salonului auto de la Paris organizat la Aubervilliers (Seine-St-Denis), adăugând că marca este bine poziționată pentru a gestiona trecerea planificată la vehicule electrice până în 2030.
În 2021, modelele electrificate au reprezentat aproximativ un sfert din vânzările europene ale mărcii Renault și aproximativ o treime în prima jumătate a anului 2022.
Depășit de noii veniți precum Tesla și noii producători de automobile chinezi, sau de greii vechi precum Volkswagen Group și Stellantis, Renault și-a pus speranțele electrice pe noul său Megane și pe două modele mici emblematice – un nou Renault 5 și un nou Renault 4, un SUV mic care este o întoarcere la 4L.
Rival pentru Tesla
La o zi a investitorilor programată pentru 8 noiembrie, grupul Renault urmează să-și contureze strategia de a crea o unitate axată pe electrificare și software, principalul obiectiv al industriei auto.
O unitate separată se va specializa în afacerea sa moștenită, producerea de mașini cu motor cu ardere internă.
Cambolive a spus că în întreaga industrie în Europa, comenzile pentru vehicule noi au scăzut în ultimele luni din cauza inflației în creștere.
„De câteva luni, am observat o scădere a comenzilor la scară europeană de aproximativ 20 la sută”, a spus el.
În ciuda scăderii, înmatriculările europene de vehicule noi în 2022 ar trebui să fie „mai mult sau mai puțin” stabile față de 2021, cu excepția cazului în care problemele continue ale lanțului de aprovizionare – în special o lipsă globală de cipuri semiconductoare – perturbă și mai mult producția, a adăugat Cambolive.
Salonul auto de la Paris din acest an este primul din 2018, când a atras peste un milion de vizitatori. Spectacolul din 2020 a fost anulat din cauza pandemiei globale de coronavirus.